زمانی که Ubisoft تاریخ انتشار و آخرین تریلر بازی Watch Dogs را منتشر کرد ، حاشیه های فراوانی پیرامون تریلر پخش شده ایجاد شد ، گیمر ها معتقد بودند گرافیک بازی نسبت به نمایش های E3 کاهش پیدا کرده است اما Ubisoft قاطعانه این موضوع را تکذیب کرد .
البته برخی از مقایسه های صورت گرفته نشان میدهد نسخه PS4 بازی با کاهش گرافیک رو به رو نشد است (آخرین تریلر پخش شده بر روی PS4 اجرا شده ) اما این موضوع چنان حاشیه هایی را بوجود آورد که حتی Cliff Bleszinski مشهور خالق سری بزرگ Gears Of War و طراح اسبق Epic نیز به اظهار نظر در مورد گرافیک Watch Dogs پرداخته است .
Cliff Bleszinski در توئیتی پیرامون حاشیه های ایجاد شده گفت :
\" من حاضرم شرط ببندم دلیل کاهش گرافیک Watch Dogs این است این بازی بر روی کنسول های نسل قبل نیز عرضه میشود ، بزرگترین دشمن گرافیک و بازیهای نسل جدید ناشرینی هستند که بازیهای خود را بر روی کنسول های نسل گذشته نیز عرضه میکنند ، من بارها این موضوع را گفته ام که این کار باعث محدود شدن قابلیت های نسخه نسل جدید میشود \"
آقای Bleszinski معتقد است رویکردی که ناشرین بزرگ در پیش گرفته اند باعث کاهش کیفیت میشود . ایشان در قسمتی از توئیت خود نکته ای بسیار جالب را در مورد بحث شاخ و برگ دادن به گرافیک بازی بیان کرد :
\" در مورد شاخ و برگ دادن به گرافیک میتوانم این مثال را بزنم که سازندگان به جای اینکه جزئیات گرافیکی نسل بعدی را در بازی ایجاد کنن صرفا یک حالت و و زمینه جدید و ظاهری را به گرافیک اضافه کرده اند و این مورد تنها به افزایش رزولوشن و مسائل نظیر آن ختم میشود \"
Watch Dogs در تاریخ 6 خرداد بر روی PC ، PS3 ، PS4 ، X360 و XONE عرضه خواهد شد و نسخه Wii U بازی نیز با کمی تاخیر عرضه میشود.